سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزی ان سوار می اید

سه شنبه 86 شهریور 6 ساعت 9:40 عصر

               
                     
                  بعد از این انتظار می اید
                  هم نفس با بهار می اید 
                  گفته بودم که صبر کن ای دل 
                  عشق روزی به کار می اید
                  گوش کن ، ها ، صدای شیهه اسب 
                  گوییا یک سوار می اید 
                  یعنی ان اشنای شور انگیز 
                  اری ان بی قرار می اید 
                  عجل الله کار خود را کرد 
                  با دم ذوالفقار می اید


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


گلریزان اینترنتی (خانواده ای در پیاده رو)

سه شنبه 86 مرداد 30 ساعت 12:57 عصر

 

گلریزان اینترنتی (خانواده ای در پیاده رو)

وبلاگ فریاد سبز بانی این گلریزان اینترنتی شده است.

 

اعوذب ا... من نفسی

خدا روزی بعضی از شما را از بعضی دیگر افزون کرده است. پس آنان که فزونی یافته اند از روزی خود به بندگان خویش نمی دهند تا همه در روزی یکسان شوند؟

                                          (سوره نحل آیه 71)

 زمانی که یک فرد و خانواده نیازمند در جمعی وجود دارد در یک وهله ای که نیاز به کمک جدی مثلا در مورد ازدواج، مسافرت، آزادی از زندان و ... دوستان و آشنایان به عنوان گلریزان، هر کس به اندازه توانش پولی را وسط می گذارد برای حل مشکل آن مظلوم و آسیب دیده!

تصاویر گویا نیست. عکاس بینوا رویش نشد نزدیکتر شود. مادر دخترک هم نخواست که از نزدیک از چهره دخترک تصویری تهیه شود.

 

 

 

زن بینوا می گفت " وقت قرارداد اجاره خانه که تمام شد، صاحبخانه که می بیند مستاجرهایش آهی در بساط ندارند به بهانه اینکه در خانه باجناغم اتاقی برای شما تهیه کرده ام اسباب و اثاث مان را بار ماشین کرد وقتی از اطراف محل قدیمی مان دور شدیم به ناگاه راننده ترمز کرد و به همراه صاحبخانه اسباب مان را بر روی خیابان خالی کردند و رفتند."

الان ده روزی است که در پیاده رو کنار دیوار مدرسه ای که نامش علی بین ابیطالب است سکنی گزیده اند.

"مرد خانه مان راننده سرویس کارکنان ایران خودرو می باشد. پیمانی کار می کند. ماشین از خودمان نیست."

دخترک رنگ پریده است و ده دوازده سالی بیشتر ندارد ودر فضای اطراف بین وسیله های خانه نشسته است.  

روزها مرد درخانه (پیاده رو) نیست سرکار است و شبها ... .

تا کنون از طریق مساجد محل و شهرداری منطقه 15 و کمیته امداد اقدام موثری انجام نشده است.

 

نشانی محل اقامت: تهران، افسریه، شهرک مسعودیه،اسلام آباد، خیابان مسلم، پیاده رو جنب مدرسه علی ابن ابیطالب.

پی نوشت :

 ده روز( امروز بیست و هشتم مرداد هم گذشت)  از پیاده رو نشینی این خانواده می گذرد. دوستانی که تمایل به کمک و همیاری این بندگان خدا را دارند می توانند از طریق پیام عمومی و خصوصی یا پست الکترونیک تماس حاصل نمایند.

mahoor13600@yahoo.com


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


من - تو - او

پنج شنبه 86 مرداد 25 ساعت 8:56 عصر

از زبان یک جانباز 

    من ، جنگیدم 
    تو ، تماشا کردی 
    او فرار کرد 
    من ، توی کرخه شنا کردم 
    تو به استخر سرپوشیده رفتی 
    او با اسکی ، روی اب ، مزاحم خواب ماهی ها شد 
    من با صدای اهنگران بزرگ شدم 
    تو در حمام از صدایت لذت بردی 
    او اخرین ترانه های لس انجلسی را زمزمه کرد 
    من عکس مهدی باکری را قاب گرفتم 
    تو عکس گربه های ملوس را از بازار قائم خریدی 
    او البوم جشن تولدهایش را ورق زد 
    من شربت صلواتی خوردم 
    تو کوکاکولا را سر کشیدی 
    او لیمو ترش را در گیلاس فشار داد 
    من زخمی شدم 
    تو نزدیک بود دلت بسوزد 
    او جای نیش پشه را خاراند 
    من لباس بیمارستان پوشیدم 
    تو جلوی اینه پیراهن تازه ات را نگاه کردی 
    او به دنبال مایوی امریکایی میدان محسنی را زیر پا گذاشت 
    من به اتاق عمل رفتم 
    تو چرت بعداز ظهرت را از دست ندادی 
    او دمر روی تخت افتاد و بالا اورد ! 
    من به اقیانوسی از نور افتادم 
    تو زیر هالوژن ها به تماشای ویترین ایستادی 
    او مه شکن های بنزش را در تونل کندوان روشن کرد 
    من هنوز یک ارزوی بزرگ هستم 
    تو ...............! 
    او ...............! 


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


حزب الله اسطوره مقاومت جهان اسلام

سه شنبه 86 مرداد 23 ساعت 4:50 عصر

هوالحق
به مناسبت اولین سالگرد پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی
گام های اولیه تاسیس حزب الله در سال 1982 برداشته شد پس از حمله رژیم
صهیونیستی به لبنان و سرکوبی سازمان ازادی بخش فلسطین (ساف) و تصرف لبنان به وسیله ارتش صهیونیستی ، تعدادی از گروه های اسلامی و شخصیت های متاثر از مکتب امام خمینی (ره) به دفاع از سرزمین لبنان پرداختند از انجا که هیچ تشکیلات حزبی اسلامی ، برای چنین ماموریت بزرگی (مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل) امادگی نداشت، توجه به ضرورت ایجاد تشکیلات اسلامی قوت یافت . پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در اوایل دهه 80 میلادی و انشعاب حزب امل ، گروهی که هسته اولیه حزب الله را تشکیل می دادند ، به ضرورت ایجاد تشکیلات اسلامی واقف شدند و با سرلوحه قرار دادن سه اصل به عنوان اهداف تشکیل حزب الله ، طرحی برای ارائه به حضرت امام (ره) ( به عنوان ولی فقیه) اماده کردند این گروه سه هدف اصلی زیر را محور کار خود قرار دادند : 1- مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی ، به عنوان خطری در حال و اینده که بر لبنان و منطقه اثر می گذارد باید در اولویت قرار بگیرد و به ایجاد ساختار جهادی و مبارزاتی و به کارگیری همه امکانات لازم برای انجام ماموریت و وظایف نیاز است 2- اسلام به عنوان شیوه کامل ، فراگیر و شایسته برای زندگی بهتر و پایه فکری ، عقیدتی و ایمانی و عملی در تشکیلات مورد نظر لحاظ شود . 3- رهبری شرعی ولی فقیه به عنوان جانشین پیامبر (ص) و امامان (ع) خطوط کلی فعالیت ها را برای امت ترسیم می کند و امر و نهی او نافذ و حاکم است . 
                               

   
برای تحقق این اهداف ؛ یک گروه 9 نفری از علمای بقاع ، کمیته های اسلامی و جنبش عمل اسلامی تشکیل شد و طرح نهایی خود را که به " سند 9 " معروف شد به حضرت امام خمینی (ره) تقدیم کردند و مورد موافقت ایشان هم قرار گرفت و در نتیجه با نظر موافق ولی فقیه مشروعیت پیدا کرد . سرانجام همزمان با شروع عقب نشینی رژیم صهیونیستی از شهرهای جنوبی لبنان حزب الله در یک گردهمایی سیاسی رسمی در بیست و هفتم بهمن سال 1363 با صدور بیانیه ، هویت استراتژی و برنامه خود را برای اولین بار اعلام کرد .
حزب الله در جنگ 33 روزه توانست تلفات زیادی را متوجه رژیم صهیونیستی کند و با وجود سیاست سانسور شدید در رسانه های صهیونیستی ، تل اویو به تلفات سنگین نظامی خود در نبرد نابرابر با رزمندگان حزب الله اعتراف کرد این جنگ و پیروزی تاریخی حزب الله نشان داد که رژیم صهیونیستی در جنگ های فرسایشی به شدت آسیب پذیر است ومی توان از طریق تشدید مقاومت های مردمی، این رژیم را به زانو در آورد. جنگ 33 روزه و تاثیرات آن بر رژیم صهیونیستی، بر معادلات سیاسی و نظامی منطقه وجهان تاثیرات زیادی باقی گذاشت، زیرا حملات موشکی حزب الله به اراضی اشغالی نوعی وحشت روانی در ساکنان رژیم صهیونیستی شهرکهای فلسطین اشغالی ایجاد کرد به گونه ای که امار موجود نشان می دهد که بیش از 17 هزار یهودی تنها در طول یک سال گذشته فلسطین اشغالی را به قصد آمریکا و کشورهای اروپایی ترک کردند وهزاران کارگر خارجی نیز به کشورهای خود برای همیشه بازگشتند و این موضوع برای رژیم صهیونیستی که با هزینه های گزاف تلاش می کند تا یهودیان سراسر جهان را به اراضی اشغالی کوچ دهد، قابل تحمل نیست.
                      

حزب الله علاوه بر مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین فعالیت در صحنه سیاسی لبنان در صحنه ارائه خدمات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی نیز نقش بی نظیر و غیرقابل انکاری دارد خدماتی که این حزب به کل مردم لبنام و به خصوص شیعیان ارائه می دهد نه تنها در بین سایر گروها و احزاب لبنان همانند ندارد بلکه به اعتراف همگان از خدماتی که دولت لبنان به محرومان این کشور ارائه می دهد بیشتر و بهتر است . از جمله مؤسساتی که توسط حزب الله ساخته شده اند عبارتند از : بنیاد شهید ، جهاد سازندگی ، سازمان بهداشت اسلامی ، بنیاد جانبازان ، کمیته امداد و مدارس المهدی از دیگر کارهای صورت گرفته توسط حزب الله می توان به جمع اوری زباله ها در حومه جنوب بیروت که بیش از نیم ملیون نفر سکنه دارد ، تامین اب اشامیدنی حاشیه جنوب بیروت که فاقد اب شرب است ، اموزش فنی حرفه ای ، برق رسانی ، اب رسانی ، احداث مدارس  خدمات کشاورزی اشاره کرد نکته جالب اینکه هزینه درمان در درمانگاه ها و بیمارستان های حزب الله برای بیماران عادی کمتر از یک چهارم تعرفه های دولتی است ولی مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به صورت رایگان درمان می شوند . بدین ترتیب حزب الله علاوه بر اینکه  قهرمان ازادسازی خاک لبنان از اشغالگری است به عنوان قهرمانی برای فقرا نیز معروف شده است .


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


حرکت رو به جلوی دولت نهم ادامه دارد

دوشنبه 86 مرداد 22 ساعت 11:12 صبح

رهبر معظم انقلاب " امروز کشور در همه ی عرصه ها در حال حرکت رو به جلوست " در این نوشته سعی شده به مقایسه بخشی از سیاست های  دولت نهم و دولت اصلاحات پرداخته شود تا هر چه بیشتر به معنای واقعی حرف رهبر عزیزمان پی ببریم .
دولت نهم در سیاست خارجی قاطعیت منطقی بر اساس ارزش های اسلامی را در اولویت قرار داد و از ملت های مظلوم فلسطین ، عراق ، لبنان و افغانستان بدون دخالت در ان کشورها دفاع کرد و در مورد انرژی هسته ای بدون توجه به قعطنامه های زورگویانه مذاکرات از موضع عزت را در پیش گرفت در حالی که سیاست های کلان دولت اصلاحات با تسامح و تساهل در مقابل دشمن با نرمش و وادادگی و سفر بعضی افراد مهم این دولت به امریکا و دیدار با برخی نمایندگان امریکا و کوتاه امدن از شعارها همراه بود این دیدگاه خصوصا در مورد انرژی هسته ای خودنمایی بیشتری میکرد تا جایی که با پذیرش تعلیق در برابر غرب به صورت واضح در برابر غرب عقب نشینی شد .
در دولت هشتم افزایش ناامنی های حاصله از بدفرهنگی و افزایش جرم و جنایت و سوء استفاده ها، طبق آمار دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه و حوادث تلخی همچون 18 تیر بودیم اما در دولت نهم شاهد برقراری امنیت در کشور بوده علی غرم تمام تهدیدهای موجود  .
در زمینه ی اقتصادی در دولت نهم کاهش وابستگی بودجه به نفت و افزایش صادرات صورت گرفت اجراى طرح سهام عدالت اولین گام جدی یک دولت برای اعطای گسترده سهام دولتی به بدنه جامعه است که در دولت نهم به ثمر رسید و همچنین کاهش نرخ سود بانکی که به نفع وام گیرنده است و باعث شد که حجم سپرده های بخش غیر دولتی نزد نظام بانکی کشور افزایش یافته . این دولت برای اولین بار پس از جنگ در بودجه جلوی افزایش هزینه های مصرفی و جاری را گرفت و برای اولین بار نسبت بودجه عمرانی را گسترش داد و طرح سهمیه بندی بنزین که به گفته ی رهبر معظم انقلاب یکی از اقدامات شجاعانه دولت نهم بود اما در دولت اصلاحات رها کردن اقتصاد کشور با شعار توسعه و دموکراسی مقدم بر اقتصاد است و بی توجهی به هزینه های بالای سود بانکی و افزایش واردات و  هزینه های اشرافی و تجمل گرایی  باعث بالا رفتن میزان تورم شد این تورم در دوره دولت اقای خاتمی 8/15 درصد بوده که در دولت نهم در سال 85 به 6/12 درصد کاهش یافته که کمترین میزان به نسبت دوره 16 ساله روسای جمهور قبل بود .
اما بخوانید گلایه های عباس عبدی یکی از تئوریسین های مطرح اصلاح طلبان و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفت و گو با روزنامه اعتماد ملی که بی ارتباط به این مطلب نیست وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسیده بود شما معتقدید اقای احمدی نژاد به صورت طبیعی روی کار امد گفت : پس منظور شما این است که غیرطبیعی بود ؟ بعضی ها می گویند در انتخابات دست کاری شده انتخابات دست اقای خاتمی بوده ، دست احمدی نژاد که نبوده ، همان سیاست ان دستکاری را ایجاد کرده یا دستکاری را پذیرفته ، اگر از انجا نیامده پس از کجا امده ؟ اصلاح طلبان می خواهند قبول مسئولیت کنند بعد نق بزنند و بگویند که ما قدرت نداریم و تدارکاتچی هستیم ان روزی که باید برای منفعت مردم اقدام می کردند ، اقدام نکردند . چرا این کارها را کردند ؟
منابع : خبرگزاری مهر - خبرگزاری فارس و روزنامه یاالثارات - وبلاگ نسل بیدار


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


اینها منافقند

سه شنبه 86 مرداد 16 ساعت 5:29 عصر
شهید سپهبد صیاد شیرازی در خاطرات خود در موردعملیات مرصاد میگوید: به خلبان ها گفتم به منافقین حمله کنید و شروع کنید به زدن . خلبان های دو تا کبری رفتند به طرف ستون ، دیدم هر دویشان بر گشتند من یک دفعه داد و بیدادم بلند شد گفتم چرا برگشتید ؟ گفتند : ما رفتیم جلو دیدیم اینها همه خودی اند چرا بزنیم اینها رو ؟ خب اینها ایرانی بودند دیگه مشخص بود که ظاهرا مثل خودی ها بودند ! و من هر چه سعی داشتم به انها بفهمانم که اینها منافقند گفتند نه ! خودی را بزنیم برای ما مسئله دارد ! سرانجام  منافقین  مثل اینکه زیاد هم وارد نبودند یک گلوله به طرف ما شلیک کردند گلوله پنجاه متری ما که به زمین خورد چون مشخص شد که اینها خودی نیستند گفتم دیدید خودی ها را ؟ خلبان ها گفتند به علی قسم الان حسابشان را می رسیم .
این مستندات را می خواندم  و درست بعد از ان برخوردم به سوابق شخصی به نام محمد. ع چه کارنامه ی سیاهی :
1- چندی پیش شایعاتی درباره سلامتی رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد.این شایعات از سوی مایکل لدین چهره ضد ایرانی و جنگ طلب نومحافظه کاران آمریکایی شروع شد اما برخی منابع خبری مرکز این شایعات را کمیته ای مخفی موسوم به کمیته X معرفی کردند. آنان همچنین بخش رسانه ای این کمیته را به محمد ع عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن سازندگی معرفی می کردند.آنان معتقدند جلسه ای که ع با خبرنگاران رسانه های خارجی که مقیم تهران هستند، سبب رواج گسترده این شایعه در رسانه های خارجی شده است.
2- محمد ع یکی دیگر از اعضای باند سید مهدی هاشمی در دهه 50 و 60 بود که علت عدم بازداشت و بازجویی از وی در دهه60 را نفوذ رئیس وقت مجلس در این پرونده می دانند. وی که در اصفهان سابقه فعالیت های مضر سیاسی منجر به عملیات های تروریستی و حتی ترورهای فیزیکی را داشت، بعد ها به ریاست حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی رسید.
بسیاری معتقدند که واسطه روابط سید مهدی هاشمی و منافقین که مورد حساسیت شدید امام قرار داشت، یکی از اقوام ع بوده است.
3-محمد ع در دوران وزارت کشوری عبدالله نوری( سالهای 68 تا 72 ) مدیر کل سیاسی شد و به واسطه ارتباطات نزدیک با رئیس جمهور وقت و همکاری با غلامحسین کرباسچی به انتشار روزنامه چهار رنگ همشهری پرداخت.
وی همچنین از اعضای هیات موسس و شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی شد. ع پس از دوم خرداد به وزارت نفت رفت و در بخش فروش خارجی مشغول شد و این چنین عهده دار بخش رسانه های نفتی شد!
ع پس از اخراج از روزنامه همشهری روزنامه شرق را اجاره کرد و رئیس شورای سیاست گذاری آن شد. وی می گوید: در عرض دو سال 25 میلیارد تومان خرج روزنامه شرق کرده است. یعنی هر ماه بیش از یک میلیارد تومان!
4- اما آن چه چهره ع را به عنوان یک عنصر ضد امنیتی مشهور کرده است، روابط سیاسی خواهر وی زهره ع است .
زهره ع از اعضای ارشد گروهک منافقین بوده که و تشکیلات نظامی این سازمان را رهبری می کند
و...
بعد از خواندن این مطالب به این نتیجه رسیدم که حتما تا امروز این محمد. ع از ایران متواری شده که چشمم افتاد به بالای صفحه که نوشته بود سوابق محمد عطریانفر ! 

 و هنوز صدای شهید صیاد شیرازی در دل تاریخ دارد به گوش می رسد اینها ظاهرا مثل خودی ها هستند اینها منافقند .

نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


چند روز پس از تدفین 5 شهید گمنام در کهف الشهداء ولنجک تهران، وقتی خبر رسید رهبرمان خلوت خود را برای لیله الرغائب (شب جمعه اول ماه رجب، 28 تیر) آنجا گزیده اند، دلهای عاشقان به سوی این مکان پرکشید.

در سالهای متمادی هر زمان پیکر مطهر شهدای گمنام به شهرمان وارد شده اند، فضا بوی شهدا، انقلاب، امام و اسلام ناب گرفته است. خصوصا این بار با حضور خاص ولی امر در کهف الشهدا، مزار این شهیدان پیام های رمزآلودی در خود نهفته است.

تنها عکس منتشر شده از حضور سرزده رهبر انقلاب در کهف الشهدا

وبلاگ نویسان متعهد و انقلابی که انتشار اخبار و عکس حضور رهبری در کهف الشهداء ابتدا به نام آنان رقم خورد، در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص) بر آن شده اند که دعای ندبه را آنجا (کهف الشهدا) برگزار کنند.

در این مراسم روح بخش که به یاری اهالی ولنجک برگزار می شود، دکتر الهام سخنگوی دولت سخنرانی خواهد کرد.

زمان: جمعه 19 مرداد ساعت 6 صبح

مکان: ولنجک- انتهای بلوار دانشجو- بالاتر از خیابان البرز- کهف الشهداء (آرمگاه 5 شهید گمنام دفاع مقدس)

* سرویس رفت برای خانواده ها و خواهران و برادران وبلاگ نویس، صبح جمعه، ساعت 5 در دو محل مستقر می باشد :

1- میدان انقلاب- ضلع شمالی- ابتدای خیابان کارگر شمالی

2- میدان امام حسین- ضلع غربی- ابتدای خیابان انقلاب


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بسم الله
[عناوین آرشیوشده]